Παρουσίαση Phantom 2 της DJI

Που να φανταστεί κανείς πριν από λίγα χρόνια ότι θα μπορεί να τραβήξει βίντεο από τον αέρα μόνος του, με σχετικά χαμηλό κόστος και πολύ εύκολα. Όλα είναι δυνατά όπως φαίνεται και το ρητό sky is the limit φαίνεται να τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Τα drones ή πολυκόπτερα είναι η νέα ανερχόμενη μόδα της εποχής, κυκλοφορούν σε διαφόρους τύπους για όλα το πορτοφόλια και προορίζονται βιντεολήψεις τόσο σε ερασιτεχνικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο .

Η Dji είναι δεν είναι η πρώτη εταιρία που παρουσίασε drone, αλλά είναι η πρώτη η οποία το έκανε ποιο εύκολο για όλους. Όταν λέμε εύκολο δεν εννοούμε μόνο στον χειρισμό του αλλά και στην τιμή. Βέβαια όλα σχετικά είναι και αυτό γιατί μπορεί η τιμή του phantom να ξεκινάει στα 500 με 600 ευρώ αλλά για να πετύχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα ο λογαριασμός ανεβαίνει αρκετά.

Ας το δούμε από την αρχή λοιπόν.

To πολυκόπτερο από μόνο του κοστίζει 600 ευρώ και το πακέτο περιλαμβάνει το σκάφος, το χειριστήριο και μια μπαταρία. Ότι χρειάζεσαι δηλαδή για να πετάξεις.Το μέγεθος του θα λέγαμε ότι είναι μικρό, τόσο μικρό που λες «μα καλά εκεί πήγαν τα λεφτά μου;» και όμως το μέγεθός του είναι και το πραγματικό του πλεονέκτημα, αφού μπορείς να το πάρεις παντού και εύκολα.

Μην περιμένετε κάποια ιδιαίτερη ποιότητα κατασκευής (άλλωστε δεν είναι ο σκοπός του να εντυπωσιάσει με κορυφαία ποιότητα αλλά με αυτά που είναι ικανό να κάνει). Το σκάφος καλύπτεται από ένα λευκό πλαστικό και ότι χρειάζεται είναι στο εσωτερικό του και με αυτά εννοούμε την τηλεκατεύθυνση, τον σύστημα του αυτόματου πιλότου και την πυξίδα. Όλα αυτά είναι υπέρ αρκετά για να καταρρίψει το phantom τους νόμους της φυσικής και να σταθεί στο ύψος του.

Ο αυτόματος πιλότος που προαναφέρθηκε είναι γνωστός στον χώρο των multicopters-drones, η δουλεία του είναι σημαντική και κάνει δύο πράγματα το ένα είναι να επιστρέφει το σκάφος στην θέση του από όπου απογειώθηκε σε περίπτωση που χαθεί το σήμα της τηλεκατεύθυνσης ή ξεμένει από μπαταρία, και το δεύτερο είναι να το κρατάει σταθερό στο λεγόμενο ‘hovering’, δηλαδή με απλά λόγια εκεί που το αφήνεις εκεί μένει χωρίς να πειράζεις τα χειριστήρια.

Το χειριστήριο είναι κατασκευασμένο και αυτό από το ίδιο λευκό πλαστικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο και το σκάφος και έχει πάνω τα απαραίτητα που χρειάζεστε. Ούτε οθόνες ούτε κουμπιά κτλ. Ότι χρειάζεται για να πετάξεις συμπεριλαμβανομένων των διακοπτών home lock (το χρησιμοποιείς για να γυρίσει το σκάφος στη θέση του σε περίπτωση ανάγκης), απενεργοποίησης του gps και μια ροδέλα για τον χειρισμού του gimbal.

Όλα αυτά λοιπόν είναι αρκετά για να πετάξεις το phantom. Για βίντεο και φωτογραφίες χρειάζεσαι οπωσδήποτε το λεγόμενο gimbal το οποίο σταθεροποιεί την κάμερα για τις λήψεις, χωρίς αυτό οι όποιες λήψεις είναι πρακτικά.

Το gimbal λοιπόν που θα χρειαστείτε για να συνοδεύσει το Phantom 2 είναι το ZenmuseΗ3-3D το οποίο είναι 3 axis (δηλαδή προσφέρει σταθεροποίηση της κάμερας σε 3 άξονες) και κάνει εκπληκτικά τη δουλειά του προσθέτοντας όμως επιπλέον 360 ευρώ στην τιμή του phantom. Να σημειώσουμε ότι αν και έχει σχεδιαστεί για την GoPro Hero3 μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και με την Hero 4, αν και υπάρχει και αντίστοιχο μοντέλο για την Hero 4.

Προχωρώντας, θα χρειαστείς και ένα τρόπο για να βλέπεις τι τραβάς. Εδώ έρχεται το σύστημα FPV το οποίο αποτελείται από ένα transmitter που στέλνει εικόνα, ένα receiver που λαμβάνει και μια οθόνη για να βλέπεις τι τραβάς. Όλα αυτά θα σου κοστίσουν γύρω στα 350 ευρώ.

Το πακέτο κάπου εδώ ολοκληρώνεται αν και για να βιντεοσκοπήσεις μισή ώρα περίπου θα χρειαστείς και μία δεύτερη μπαταρία. Σύνολο λοιπόν περίπου 1.500 ευρώ χωρίς να έχουμε συμπεριλάβει το κόστος της GoPro.

Αν τα λεφτά σας φαίνονται πολλά θα πρέπει να σκεφτείτε πόσο κόστιζε λίγα χρόνια πριν η βιντεοσκόπηση από τον αέρα, καθώς και την ποιότητα του υλικού το οποίο το phantom είναι ικανό να παραδώσει .

Πως λειτουργεί
To phantom έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εξαιρετικά απλό στον χειρισμό του ενώ ακόμα και ένα μικρό παιδί μπορεί εύκολα να εξοικειωθεί με το χειριστήριο.

Πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά, δεξιά, στροφή στον άξονα… και τελειώσαμε!

Ο αυτόματος πιλότος απλοποιεί τα πράγματα αφού δεν χρειάζονται πολλές κινήσεις για να μένει σταθερό.
Χωρίς τον αυτόματο πιλότο τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά και πρέπει να είσαι εξοικειωμένος για να μην βρεθείς προ εκπλήξεων.

Οπότε η πτήση χωρίς gps ή τον αυτόματο πιλότο δεν συνίσταται σε αρχάριους πιλότους.

Μετά από κάποιες ώρες πτήσεις ο μέσος χρήστης είναι ικανός να τραβήξει αξιοπρεπέστατα πλάνα και να χειρίζεται με ευχέρεια το Phantom.Αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάμε βασικούς κανόνες ασφαλείας. Να σημειώσουμε ότι όσα περισσότερα γνωρίσει κάποιος για την φωτογραφία και την λήψη βίντεο τόσο πιο εύκολο είναι να καδράρει και με το phantom. Pan και Tilt είναι όροι τους οποίους καλό είναι να γνωρίζουμε καλά.

TIPS

  • Εξοικειώσου απόλυτα με το χειριστήριο πριν πετάξεις μαθαίνοντας ακριβώς τι κάνει κάθε stick και μην περιμένεις να τα μάθεις στον αέρα (υπάρχουν και αρκετά βιντεάκια στο youtube).
    Αν τα χάσεις και δεν ξέρεις τι σου γίνεται (μπορεί να συμβεί και αυτό…) σήκωσε το phantom ψηλά γιατί εκεί δεν κινδυνεύει ούτε εκείνο ούτε αθώος κόσμος.
  • Ιδανικοί χώροι για τις πρώτες πτήσεις είναι ,γήπεδα, πάρκα και γενικά μέρη που υπάρχει άπλα και αν είναι δυνατόν καθόλου ή ελάχιστος κόσμος.
  • Απέφυγε να το πετάς πάνω από ανθρώπους.
  • Μην το αφήνεις ποτέ να φεύγει από το οπτικό σου πεδίο (το phantom έχει εμβέλεια 1-2 χιλιόμετρα τόσο σε ύψος αλλά και πλάτος) για να πάρεις μια ιδέα όταν σηκωθεί κατακόρυφα πάνω από τα 150 μέτρα αρχίζεις και το χάνεις ουσιαστικά δεν το βλέπεις.
  • Αν δεις τα φύλλα στα δέντρα να κουνιούνται κάτσε σπίτι. Με πολύ αέρα δυσκολεύουν αρκετά τα πράγματα. 
  • Μάθε να το απογειώνεις και να το προσγειώνεις στα χέρια σου. Όλη η μαγεία είναι να το σηκώνεις εκεί που δεν μπορούν άλλα μέσα. Βέβαια με τεράστια προσοχή γιατί οι 4 έλικες του δεν συγχωρούν λάθη…
  • Μην απενεργοποιείς το gps παρά μόνο εφόσον έχεις εξοικειωθεί αρκετά με το Phantom, κάντο δοκιμαστικά για να δεις πως συμπεριφέρεται και αν αισθάνεσαι ότι δεν τα καταφέρνεις ενεργοποιήσετο πάλι (ένα διακοπτάκι είναι και μπορείς να το κάνεις εν πτήση).
  • Η αίσθηση είναι σαν αυτή του ποδηλάτου. Άπαξ και έμαθες ισορροπία τα άλλα έρχονται μόνα τους, αν θα καταλήξεις Tom Cruise εξαρτάται από σένα.

Phantom_4 Phantom-2-main

Giannhs Theodoropoulos

Giannhs Theodoropoulos

Web developer-designer and Social media expert, αερο-μοντελιστής με έφεση στα UAV (drones).

Δημιούργησα αυτόν τον ιστότοπο με σκοπό την ενημέρωση σας γύρω από τον κόσμο των drones, στο blog μου εκτός από πληροφορίες, παρουσιάσεις και συμβουλές για τα drones θα βρείτε και θέματα σχετικά με την τεχνολογία, φωτογραφία και τη βιντεοσκόπηση που έχω σαν χόμπι.
Giannhs Theodoropoulos

Παρόμοια άρθρα

Σύγκριση DJI Spark vs Mavic Pro

Η σύγκριση DJI Spark με το DJI Mavic Pro είναι σημαντική για τους νεοεισερχόμενους στο χώρο των drones, επίσης μας δείχνει πως η DJI με το Spark δεν αφήνει κανέναν ανταγωνιστή να την πλησιάσει. Το Spark είναι τόσο μικρό που κάνει το Mavic Pro να δείχνει μεγάλο, εκτός από το μέγεθος τα δύο αυτά drones […]

Τα drones στο πλευρό του αγρότη

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την Informa Economics & Measure η χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών-drones σε καλλιέργειες  καλαμποκιού, σόγιας και σιταριού θα μπορούσε να εξοικονομήσει μεγάλα ποσά ετησίως στους αγρότες.Η έκθεση αναφέρει ότι το μεγαλύτερο όφελος θα το έχουν οι αγρότες καλαμποκιού και σιταριού. Τα στατιστικά στοιχεία της έκθεσης είναι ακόμα μία απόδειξη […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.